2009-06-01

Håll tummarna

Nu gäller det... Gurkorna och tomaterna är utplanterade, så nu får det bara inte bli för kallt! Tyvärr är jag och SMHI inte riktigt överens på den punkten. Redan imorgon blir det kyligare. Men gurkorna har fått ett plasttält som står emot en del. Kanske täcker jag över det med en filt nattetid, för säkerhets skull.

Tomaterna borde klara sig. De står så skyddat på altanen intill varma söderväggen. Ska fixa trådar bara, men är inte riktigt överens med tanken att klättra på stege och skruva i taket och vingla... Kanske ber jag maken om hjälp.

I övrigt gräver jag mest, fortfarande kanten mellan grusgång och gräsmatta. Det går framåt, men det är ändå mycket kvar. Idag började jag gräva den nya rabatten också (lite roligare) men ryggen orkar inte så långa pass. Hoppas få den klar den här veckan iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar