2009-06-29

Underbar sommar

Det växer så det knakar i pallkragarna. Visst är det väl varmt när det blir över 25 och närmare 30 grader, men sol, värme och vattning gör att det växer som aldrig förr. Ärterna blommar och - ta da! - de första gurkorna har kommit! De är så små, så små - med de är! Mina allra första egenodlade gurkor. Historiskt, det är vad det är.
Om potatisen kan jag säga att det är si och så - si i ena pallkragen och så i den andra. Det är visserligen olika sorter och de är satta vid olika tillfällen - men ska det verkligen skilja så här mycket i tillväxt? De som växer mest satte jag sist. De andra fick sig en känga av kölden, men repar sig ändå långsammare än jag trodde.
I övrigt skördar vi ruccola, gräslök, rödlöksblast, hink-potatis och jordgubbar. Lägg till semester på det så förstår ni att livet leker här hos oss på landet.

1 kommentar:

  1. Härligt härligt, men farligt farligt så ta det varligt... eller vad var det han sjöng vår käre Björn Skifs? Jaja, vad som är farligt vet jag inte, men allt är bra härligt när det växer så det knakar! Lycka till med nya kameran med!

    SvaraRadera