2009-06-17

Kvällssol

Solen är tillbaka, i alla fall ett par dagar. Jag synar mina planteringar och upptäcker att vissa saker gillat regnet och kylan - andra inte. Gurkorna verkar i alla fall klarat sig rätt bra (glömde ta bild på dem) och gräslöken blommar vackert.

Sockerärterna har växt till sig och klättrar så sakteliga uppåt. Morötterna intill måste jag nog snart gallra första gången.

Broccolin är ca 1dm hög. Det är första gången jag odlar broccoli, så jag vet inte om den är liten eller stor för årstiden, men den ser ut att må bra - och det är det viktigaste.

Ruccola i kruka. Det tog ett tag innan den visade sig, sedan trodde jag den skulle drunkna, men nu frodas den!

Till sist det vissna... Flädern är så trött så trött. Tror i den klarar sig? Ska jag klippa ner och hoppas eller rycka upp och kasta?

Potatis - vissen potatis. Det lustiga är att i en annan pallkrage, med en annan sorts potatis, växer blasten som om det hade varit strålande väder hela tiden. Måste kolla vilka sorter jag satt - och lära av misstagen.

3 kommentarer:

  1. Ja!!! Tack för att du gjorde ändringen! Vad fina dina sockerärter är! Mina sugarsnaps i växthuset blommar, men de jag satt på friland är bara 10 cm höga, undrar om de hinner sätta frukt. Ha en glad midsommar!

    SvaraRadera
  2. Så bra att det funkade. Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Vi har nog klarat oss något bättre i vår trädgård. Gick en vända igår samtidigt med gräsklipparen och såg att allt har klarat sig väldigt bra. Missat en del som hade slagit ut nu och det är så synd. Sockerärtorna hos oss är ungefär dubbelt så höga. Ska lägga upp en bild på min vackra ackleja vid mitt badkar. Kolla in det! Kram

    SvaraRadera