2009-06-23

Proffshjälp

Idag har vi haft besök av ett proffs, en trädgårdsmästare som är otroligt duktig, ärlig och mycket trevlig. Han skulle egentligen bara kolla på vår slänt ner mot vägen, men drygt en timme senare hade han gått runt tomten och gett oss mängder med tips och råd om både växter, grusgång, träd, planteringar och skadedjur. Dessutom bad han om en sekatör och vips så var äppelträden i topptrim.

Han gav också min stackars fläder nytt hopp. Efter att han klippt ner den till bara ca 15 cm så sa han att den visst kommer tillbaka.

Vildvinet jag planterade igår ska jag gräva ner i marken istället, tyckte han. Annars gillade han pallkragelandet - och gav ett stort och viktigt råd när det gäller växthuset: bra ventilation!

Vi kommer säkerligen be om hans goda råd igen.

2 kommentarer:

  1. Vad kul det lät - att ha ett "proffs" på besök. Låter som de där trädgårdsprogrammen på tv! :-)
    Jag avundas er med trädgård. Och er ser ju ut att bli jättefin!

    SvaraRadera
  2. AVIS!!! Jag vill oxå ha en egen trädgårdsmästare att ringa när fantasi och kunskap tryter.

    SvaraRadera