2009-06-07

Klart och kallt

Så där ja, nu är rabatten klar! Inser visserligen att det behövs lite mer växter för att fylla ut, men flädern är på plats och funkiorna får breda ut sig i framkant. Nåt förslag på nåt mellanhögt att ha i mitten? Funderar på att sätta liljor. De är så enastående vackra och doftar så gott.

Tråkigare är att potatisen frusit. Det har inte varit frost på nätterna, men ändå tillräckligt kallt för att den ska se rejält vissen ut. Jag vet att den repar sig, men blir ju inte riktigt lika fin. Gurkorna verkar däremot ha klarat sig bra inne i sitt fina tält av plast och fiberduk. De är lite ledsna, men kommer att klara sig. Jag har idag gett upp hoppet om murgrönan i de tre stora altan-krukorna. De har inte klarat vintern. Det var bara att klippa ner och slänga. Däremot hade humlen i mitten-krukan klarat sig. Den har nu fått en ny kruka och flyttat till pallkragelandet. Den ska få klättra på staketet intill gurkorna.
Funderar nu på att sätta nåt högt gräs eller bambu i de tre altan-krukorna. Vi behöver nåt högt i dem för att skydda lite mot grannarna.

1 kommentar:

  1. Du kan få en massa randgräs av mig till krukorna, fast jag vet inte hur jag ska få det till dig? Kanske du är i faggorna nån gång?
    Det är i alla fall ett väldigt vackert och mycket tacksamt mellanhögt gräs. Jag har flyttat mina bloggar...men jag kan inte lämna kommentar hos dig utan att ange min gamla bloggadress :-(.

    SvaraRadera