2009-05-28

Shopping & ny rabatt

Idag har jag varit ledig och varit i inte mindre än tre trädgårdsbutiker. Kom hem med tre krukor gräslök, fyra krukor funkia samt fyra olika sorters körsbärstomater.

Gräslöken sitter redan i jorden. Tomaterna ska planteras på altanen, men jag måste fixa trådar som stöd först. Funkiorna ska planteras i min nya rabatt! En effekt av kantgrävandet gräsmatta-grusgång blev nämligen att vi förlänger rabatten framför köksfönstret. Annars hade det blivit en liten fånig gräsremsa kvar bara = jobbigt att klippa... Därför har jag idag grävt och grävt och grävt och på bilderna nedanför ser ni hur det blir. Det är inte klart ännu, men det kanske det blir imorgon.

Måste säga att jag är mycket nöjd. Förutom funkiorna ska jag flytta vår fläderbuske till den nya delen. Den står nu inklämd framför syrenen. Den var nära att dö rådjursdöden, men gick att rädda. Nu växer den igen och behöver mer plats. Vilken tur att jag är ledig även imorgon! Synd bara att jag sedan jobbar hela helgen...

1 kommentar:

  1. Underbart bra val att spendera sina lediga dagar på! Det blir jättefint! Trevlig (jobb)helg!

    SvaraRadera