2009-05-21

En underbar torsdag

John Steinbeck i all ära, men den här torsdagen skriver jag på mitt vis - och det blir ganska mycket. Jag har tillverkat "rådjursbortskrämmare" av fårull. Grannarna med gård en bit härifrån tipsade och delade med sig. Ska bli intressant att de om det funkar. Nu sitter det "kuddar" både i rabatterna och äppelträden.

Större delen av dagen har jag ändå varit i garaget och snickrat! Det är inte ofta, men idag skulle det ske. Tillverkningen av "stoppförkissandekatt" gick bättre än väntat. Jag mätte, sågade, filade, skruvade, skruvade och skruvade och nu sitter de på plats. Hoppas nu bara att även detta funkar, så att jag slipper fortsätta med hönsnät över pallkragarna.
Har även hunnit plantera lite kryddor, två sorters basilika i den gamla whiskeylådan, oregano, salvia och ringblommor i krukorna. Nu är de inbäddade i fiberduk för att gro snabbare.

Till sist en bild på den ena äppelträdet. Det blommar alltid så vackert, men har aldrig burit frukt. Det står nog för grunt och äppelkarten torkar bort. Men blommorna är fina, speciellt i sol med mörka regnmoln bakom.

2 kommentarer:

  1. För mig är det sommar när man står under ett äppelträd i full blom och känner den ljuvliga lukten. Samtidigt ska man höra ett riktigt sammelsurum av bin och humlor, det gjorde jag igår, härligt! Ringblommor - attans det har jag missat att så! Måste nog till trädgårdsfirman igen :-)

    SvaraRadera
  2. Hihi, du missade nog bilderna med typ 30 sek.. för nu har jag precis lagt ut en massa. Ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera