2009-05-24

Rabarber och äpplen - och ryggont...

Idag har rabarberna fått flytta in i pallkragelandet. De bodde bland ogräs och tistlar och trivdes inte alls (intill det gamla landet). Men eftersom jag beslutat att ha kryddorna i krukor på altanen så fick jag en krage över. Där bor nu rabarberna. Hoppas de trivs. I krukan intill ska gräslöken bo. Tänker köpa färdiga plantor faktiskt. Det blir nog senare i veckan.

Tog också ett rejält tag i ogräset runt alla tre äppelträden. Grävde ur, fyllde på med ny jord och la dit stenar. Hoppas nu att det håller sig fint - och lättskött! Här är förvandligsbilder på det minsta trädet.

Nu ikväll känns det i ryggen att jag varit ute i trädgården hela dagen. Dels för att jag bränt mig i solen (orutinerat) och dels för att jag ägnade eftermiddagen åt att jämna till gräskanten mot grusgången. Fy tusan så tungt! Och fy tusan vilken lång grusgång vi har. Jag har inte gjort mer än en bråkdel, trots att jag grävt säkert 10-15 meter. Men det blir grymt snyggt och vi har beslutat att lägga kantsten, så detta blir sista gången jag behöver gräva kanten.

1 kommentar:

  1. Känner igen mig!
    Stenarna blir väldigt snyggt kring träden! Ja kanten mellan grusgång/gårdsplan och gräset är bedrövligt jobbig. Två ggr/år brukar jag ta fram kantspaden och rensa. Vill också ha kantsten, men vi har fått skjuta det på framtiden lite, det behövs väldigt många meter... Kamera, ja jag har en kompakt kamera med 12 mpx, men den klarar inte macrobilder så bra som jag vill, dessutom är den världelös i dåligt ljus! Vill oxå ha en Canonsystemkamera, gärna en 450D :-). Så bor jag på landsbygden i Herrljunga.

    SvaraRadera