2011-06-16

Njutning

Makalös, gigantisk, vacker, väldoftande, färgstark - underbar är den varje år. Nu har den börjat slå ut och jag måste gå nära, nära och bara njuta.

Rosenbuskarna är lika fula och spretiga och fulla med löss som alltid egentligen, men när knopparna väl slår ut så måste jag förlåta det.

I runda rabatten har lavendeln tagit rejäl fart, men inte riktigt, riktigt slagit ut ännu.

Tomaterna är på gång. De stortrivs i de själv-vattnande krukorna på varma altanen.

Det gör paprikan också - den som är köpes alltså. Mina frösådda paprikor är fortfarande miniatyrer...
Till sist verkar det som att mina squashplantor klarat sig. Rötterna var ju i princip börta och jag räknade med samma öde som gurkorna. Men nu kommer det små, små nya blad. Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder här. Kanske övergöding är problemet för min ärtor också. De växer sakta och verkar svaga

    SvaraRadera
  2. Tack snälla!
    Tja, efter vad som hände med min gödning så vågar jag inte råda om jord... Men svaga och långsamtväxande kan också tyda på för lite ljus. Kan det var det?
    Kram!

    SvaraRadera