2010-08-01

Ändrade planer

Det är den sista semesterdagen och jag har gått runt i trädgården och bara njutit. Sett paprikorna växa, bönor och sallad likaså. Innan jobbet drar igång blir det en bildkavalkad och till sist lite växthusnyheter (det var länge sen)
Altanen blev klar till slut. Taket byggde vi ju i maj, men tyget kom inte upp förrän i slutet av juli. Men bra blev det!

När resten av familjen var på en lekpark igår passade jag på att fixa lite i rabatterna. Det blev lite fler stenar och flyttade stenar. Nu är jag nöjd - ett tag iallafall...




I pallkragarna växer äntligen sojabönor! De som skulle vara så svårodlade (sa nån) men de verkar trivas utmärkt.

Gurkorna trivs också, trots den sena starten. Det är massor med små gurkor och fullt med blommor. Det här är den största gurkan (ännu för liten för att skörda)


Ärterna har växt om mig... De hänger snart över hela staketet. Gooooda!


Så till växthuset. Det blir enkelfönster. Jag kommer inte klara att kitta om 20 fönster, så jag har börjat dela och ska bara använda det inre fönstret. Men att dela är svårt! Skruvarna är täckta med färg och det krävs en vass kniv och en hel massa tålamod att få bort dem. Fixade åtta fönster idag på eftermiddagen, men sen värkte höger underarm för mycket för att fortsätta... Visst, fönstren måste skrapas och målas, men det vet jag att jag fixar. Nästa sommar ska det byggas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar