2010-07-04

Tomater!

De är små och de är gröna - men det är de första! Jag vet, jag är knäpp men jag blir glad av att se dem. När jag satte de där små, små tomatfröna i vintras snöade det på tvären och jag längtade efter sol och värme. Nu har vi haft en helg med 32 grader (lite väl....) och nu är de här. Det blommar rikligt i alla plantor och jag hoppas på en god skörd.

I pallkragelandet skördas nu regelbundet ruccola, gräslök, salvia, basilika, dragon och blasten till rödlökarna (smakar som salladslök=jättegott). Snart kan jag nog ta första kragen potatis också och det är inte långt kvar innan sockerärterna blommar.

Det enda problemet med värmen är vattningen. Vi har ju egen brunn och den har inte så hög kapacitet... Regnvattnet är slut så idag använde jag vattnet i barnpoolen att vattna med. Poolen skulle ändå tömmas och vattnet räckte till och med till rabatterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar