2010-06-13

Funkia!

Riktiga vänner bjuder inte på chips (som i reklamen), riktiga vänner bjuder på funkia! Idag fick jag gräva i vännen Marias trädgård. En gigantisk funkia delades i fyra (stora) och så fick jag den lilla som överlevt i hennes pallkrage. Dessutom fick jag och mina brudar fika - en mycket trevlig eftermiddag!

Väl hemma åkte allt ner i jorden. De små jordgubbsplantorna (från Plantagen) i ena kanten och sen funkia på tre ställen. Nu är vår lilla bergsknalle fint inramad av växter istället för vildvuxet gräs...

Lade lite fint pärlgrus där det var för smalt för att plantera. 6-åringen hjälpte till och både hon och jag blev mycket nöjda, trots att vi gjorde det sista i ösregn.

3 kommentarer:

  1. Vad fiiiiiint ni har det! Grymt impad är jag, som slet bort lite brännässlor o kirskål och tyckte det var OK... Kram, Lisa

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gör det! Mer trädgårdstid till mammorna!

    SvaraRadera
  3. Snyggt och estetiskt! Visst är det rena meditationen att få gräva och forma. Jag är inne i en betong-period och gör trädgårdsfigurer av olika slag. Lika meditativt det. Är väl gräsklippningen som inte hamnar i den kategorin...

    Kram

    SvaraRadera