2010-03-21

Årets första fröer


Ute vräker snön ner - igen... Men igår var det så strålande väder att mina vårkänslor äntligen kom igång på allvar. Så snön till trots planterade jag idag. Jag har inte så mycket plats att förodla, men nu har jag lyckats sätta tomat (ampel-variant), ringblommor (som ska hålla grönsakerna sällskap), sötpaprika (som jag hoppas inte blir alltför stark...) samt tuppkam (bonusfrö vid beställningen från Impecta) Observera mina fina blompinnar. Det är de återvunna persiennerna från växthusfönstren.

Tvättstugebänken får duga som växtplats, trots att det egentligen är lite mörkt. Snart ska jag också plocka fram lite större krukor och börja så de fyra sorters basilika jag köpt. Det blir mumma i sommarens sallader!

När det gäller växthuset så får det nog vänta till nästa sommar på byggstart. Sommarens projekt blir att kitta om alla fönster samt att hitta en lämplig dubbeldörr på Blocket. Sen ska det ritas ritning!

1 kommentar:

  1. Ringblommor är ljuvligt! Tomaterna misslyckades jag fullkomligt med förra året, så i år får det bli körsbärstomater istället. De ska också få bo kvar i uterummet hela sommaren, att stå utomhus klarar det uppenbarligen inte. Egentligen borde vi faktiskt flytta, till en bättre växtzon. Hmm.

    SvaraRadera