2012-05-13

Fönstret fullt!

Nu börjar det bli problematiskt... Rosenbönan slår i taket, gurkorna växer så det knakar, squashen blommar och basilikan behöver ÄNNU större kruka. Det är bara tomaterna som är i fas, dvs inte behöver planteras ut nu. Allt annat borde ut, ut, ut, men ännu är det ju för tidigt. Nåja, rosenbönan kanske åker ut ändå, annars kommer den inte gå att flytta. Måste bara köpa mera jord först.
I helgen har nämligen den sista jorden gått åt. Har satt ner mina daliaknölar, fem hinkar potatis står på altanen, spenat och gröna bönor står strax intill och så fick det plats ytterligare lite rödlök. Gräset är klippt för första gången i år (av maken) och i rabatterna får tulpanerna stå i fred för en gångs skull. Alla funkior är på gång, pionerna jag satte förra året verkar trivas och syrenerna har finfina knoppar.

Det enda så jag inte gillar är att helgerna är för korta och att jag måste ta det lugnare än jag vill på grund av min onda rygg. Nåja, kommande arbetsvecka är bara tre dagar lång för min del, sen blir det fyra dagar helg - perfekt!

Till sist: notera en nykomling bland mina länkade trädgårdsbloggar, Gröna Johanna. Bloggerskan i fråga har bidragit med både gurka och rosenböna i mitt köksfönster =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar